WORK....*mede mogelijk gemaakt door


Geregeld krijg ik de vragen over mijn toch nog beste nieuwe werk. Zeker nu ik in dienst ben bij Nobel. Logisch, zou ik ook nieuwsgierig bij zijn bij anderen. Bij mijn antwoord op hoeveel ik werk gaan meestal de wenkbrauwen omhoog. 

Ik werk namelijk 22.5 tot 26.5 uur in de week. Dit is verdeeld over 4 dagen. Maandag en vrijdag werk ik een halve dag, dinsdag en donderdag een hele dag. De halve dagen worden nog wel eens opgerekt naar 15.00. Ik snap de wenkbrauwen wel die dan even omhoog gaan. Na 2 jaar ziekte wet, met weken erbij dat zelfs 1 uurtje werken teveel was. Maar ook voor dat ik ziek werd werkte ik maar 14 uur. Hoe kan dat dat je nu zoveel kan werken?

Gelukkig is er veel veranderd. Mijn belastbaarheid is enorm vooruit gegaan. Ik kan veel meer dan toen ik ziek thuis was. Maar er zijn ook heel wat dingen veranderd in ons gezin. Eerst even voor jullie beeld hoe het "vroeger" ging... Ik hielp de jongens met opstarten en ging mee naar school, het huishouden draaide ik volledig, kookte altijd en 's avonds hielp ik mee de kinderen op bed leggen. Hans die werkte fulltime en ik werkte zo weinig dat ik logischer wijs meer deed. Toen ik ziek thuis kwam te zitten kwam alles op Hans zijn schouders neer... de ochtendspits, kinderen de deur uithelpen, koken, huishouden bijhouden en de avondspits alleen, terwijl ik vaak plat lag. 

En nu dan... ?

Nou Hans doet nog steeds de ochtendspits, ik start rustiger op en fiets samen met de kinderen naar school en een stukje verder naar mijn werk. Koken doe ik nog wel, maar op dagen dat ik laat klaar ben staat vaak de slowcooker aan en kost het mij geen energie. Ook experimenteer ik minder en kost het koken daardoor minder energie. Hans wast op zaterdag al onze was weg, waar we dat normaal vaak nog wel samen deden. Ondertussen hebben we ook een hulp in de huishouding en komen we thuis in een schoon huis. Hans legt meestal de kinderen op bed, omdat mijn energie dan op is... 

Moet je wel willen werken dan?

Als 1 ding duidelijk geworden is in de 1,5 jaar die ik thuis op de bank doorbracht is het wel, dat ik werken echt heel erg leuk vind. Ik hou ervan om buiten de deur mijn ding te doen, buiten mama ook gewoon Ilse te zijn. En ik kan je ook vertellen als je zoveel thuis bent is er voor mij niks meer aan. Dat komt ook doordat ik niet alles kan. Wassen draaien kan ik niet, het huishouden doen kan ik niet. Uren in de keuken staan kan ik niet. 

Dus wat blijft er dan nog over? Ja inderdaad, wandelen, thee drinken met vriendinnen, knutselen en Netflix. Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat verveelt! Heel erg zelfs, want iedere dag hetzelfde rondje wandelen is na 5 weken echt niet leuk meer. Die vriendinnen werken en hebben een druk leven en in de praktijk komt het er niet zoveel van. Het lijkt of ik uren kan knutselen en ja dat kan ik ook.. maar 7 dagen in de week uren crea bezig zijn, nee dat gaat niet. Netflix, tja... moet je dat willen en op een gegeven moment heb je alles wel gezien. 

Dus ja!

Ik wil zoveel werken... want thuis ben ik te beperkt om mijn week te vullen. En ik ben zo blij dat ik van deze werkgever de kans heb gekregen om te werken en mijn werk en dagen zo in te vullen dat ze voor mij en mijn gezin goed zijn. Thuis is dit de nieuwe standaard en ja hij is scheef, maar daar kunnen we helaas niks in veranderen en we hebben hier onze eigen manier in gevonden. Wel is het eens pittig voor Hans die naast zijn fulltime job ook nog zoveel doet.... maar hij doet het graag.

Dus ja ik werk zoveel...maar dat is mede mogelijk gemaakt door mijn lieve man, de hulp en een slowcooker... daarnaast hou ik dus nog heerlijke vrije tijd over om te knutselen in m'n art journal of bijbel.. 




Reacties

  1. Hallo Ilse, wat fijn om dat met ons te delen.....hier in Belgiƫ werkt het toch anders. Mij hebben ze na drie jaar ziekte en twee operaties op pensioen gezet. En inderdaad als het wat beter gaat, wil je je ding wel doen. Heel veel succes met de gezondheid en de job !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vervelend dat je in pensioen gezet bent.... hier blij met mn nieuwe mogelijkheden

      Verwijderen
  2. Na 8 jaar huisvrouw te zijn geweest, werk ik nu minimaal 24 uur. Het voordeel is dat ik mijn werk behoorlijk flexibel kan indelen en ook thuis kan werken. Maar wij hebben ook iets anders veranderd en dat is echt mijn tip: laat je man ook parttime werken. Mijn man werkte altijd fulltime en nu 32 uur. Wij merken dat het zo fijn voor hem is ook een dagje helemaal vrij te zijn! Is echt een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thnx voor het delen. Mijn man zn werk is helaas niet in deeltijd te doen.. anders zou dat idd mss wel een optie zijn. Groetjes Ilse

      Verwijderen
  3. Hoi Ilse
    Nu ik om gezondheidsredenen ook in een loopbaantraject ben terechtgekomen, ben ik ook zo blij en dankbaar met mijn man. Hij heeft altijd al zoveel opgepakt in het huishouden, omdat ik volledig werkte. En nu werkt hij juist meer om druk er bij mij wat af te halen. Zo dankbaar om wat hij doet. Het komende jaar veel veranderingen. Maar wat mooi om te zien dat ook anderen zoekende zijn naar BALANS. Dankjewel voor het delen van je ervaringen. Het geeft toch een beetje het gevoel er niet alleen in te staan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lastig he?!.. maar zo te horen doen jullie het super goed! Sterkte ermee en er komt echt weer meer rust aan! Groetjes Ilse

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

journaling

journaling