GOODBYE JANUARI *2019

We knalde het  nieuwjaar in met 2 andere bevriende stellen! We hadden een geweldige avond met onze vrienden, deden spelletjes, aten oliebollen, dronken wijn en lachte...en wat hebben we een lol gehad. De jaarwisseling zelf voelde voor mij als opluchting...eindelijk dit jaar en alle ellende afsluiten. Ik vond het heel emotioneel...als een last die van mijn schouders afviel met de nodige tranen erbij... Maar na wat geknuffel met mn lief en mijn lieve vriendinnen was het tijd om naar buiten te gaan. We hebben met z'n allen 7 jongens en bergen vuurwerk, heerlijk om te zien hoe ze zo samen bezig waren. 


De kerstboom verdween gelijk op 1 januari. Ik had stiekem dit jaar niet zo'n zin in een boom, maar kreeg het er niet door bij mijn mannen, wat ik snap hoor!... Maar hij mocht dus wel weg van mij... Heerlijk opgeruimd en ruim is je huis dan he? ;)


Ik kocht nieuwe plantjes voor in het raam. Ze heten slaapkamergeluk en ik ben zooooo dol op dit plantje... Ze hebben het naar hun zin en groeien hard


De jongens maakte weer een leuke quote op ons letterbord. Lang heb ik geprobeerd om ons huis een perfect opgeruimd huis te laten zijn...maar dat lukt niet... pas niet bij ons gezin. Een rommel is het niet... maar het is wel een huis waar duidelijk geleefd word en daar ben ik stiekem wel blij mee... Want het is tenslotte geen museum... Dus met een vette knipoog ... deze quote op het bord.


Wat is vakantie toch lekker... langzaam wakker worden en uren in je pyjama spelen... oh lieverdje toch.. hoe lang duurt dit nog?!


Ik had te weinig plek voor mijn creaspulletjes. Het nadeel van mixed media is dat je bijna alles altijd gebruikt. Tegelijk vind ik dat ook heerlijk, maar je hebt dus wel alles dichtbij nodig. Deze wandplanken kochten we bij IKEA en ik ben er echt super blij mee!


Vrijdagavond is voor ons familynight... dit keer deden we een spel met een reep chocolade... Zie dat handje :)


De jongens wilde heel graag naar de bios en nou vooruit dat deden we...Zo leuk altijd, maar ik schrik steeds meer van de entree en dan ook nog het verplichtte drinken wat je "moet" kopen...


Die avond sloten we feestelijk af met een avondje pizzarette... Zo ontzettend leuk en gezellig en groot voordeel het stinkt een stuk minder dan gourmetten!


Onze kat past goed in het interieur ;)... Ze liggen tegenwoordig veel beneden en altijd wel in de buurt van de kachel. Ik snap ze wel. 


Uitverkoop bij de Wibra, ideaal om wat nieuwe spulletjes in te slaan.


Deze kanjer is druk bezig met zijn werkstuk over Oostenrijk. We zijn samen eerste de geschiedenis van het land ingedoken en zo leerde we allebei nog iets. Heerlijk om ze te helpen met zulk huiswerk. 


Ohhhhh soms he...zou ik me ook zo willen oprollen en genieten van de warmte en de knuffels die gewoon voorbij komen. 


Voor het eerst maakte ik zo'n gedetailleerd portret in mijn bijbel. Ik durfde het niet, dacht dat het niet goed zou uitpakken maar wow ... wat lukt hij goed...en om het mezelf makkelijker te maken maakte ik haar in 1 kleur... zo leuk om te doen... toch maar wat meer oefenen.


Hier hou ik zo van in de winter! Wijntje, biertje, dekentje, chipje, kaasje en Netflix...We omarmen de winter en ik kan er weer steeds meer van genieten. 


We gingen naar ons favoriete museum. Het natuurmuseum in Tilburg. Eerst doken we nog even de stad in en kochten daar een flinke voorraad groente. 


Terwijl de jongens in het museum aan het spelen waren ben ik gaan zitten en gaan oefenen om zelf ogen te leren tekenen. Leuk om jezelf zoiets aan te leren.


Hoera we boekte onze zomervakantie naar jawel Oostenrijk... later zal ik er meer over vertellen...maar voor nu zijn we super blij dat we geboekt hebben. 


Ik bestelde een nieuwe wandelkaart, want we gaan naar een voor ons nog onbekend gebied. Zelf ben ik dol op zulke kaarten en de jongens hebben het dus van geen vreemde. Hier zijn we op zoek naar ons huisje ;).


Je hebt van die dagen dat je 10 dingen tegelijk doet en er knettergek van wordt.... maar soms...zijn die dagen er ook en geniet je er intens van... Ik moest dit gewoon vast leggen.. Ik was druk aan het koken, Matthijs was door de geschiedenis van Oostenrijk aan het ploeteren voor zijn werkstuk en ik hielp hem de zinnen zo vorm te geven zodat het zijn woorden zijn. Wat je niet ziet, is dat ik al veel te laat ben... mijn aanrecht ontploft is en toch heb ik de rust om dat ventje te helpen en ondertussen doe ik alles in een hoog tempo... en ik geniet zooo....


Januari is een slechte maand voor mijn rug lijkt het wel. Oei wat heb ik een last gehad en eigenlijk nog steeds. Mijn hoge rug en nek besloten ook moeilijk te gaan doen. Ik zat compleet vast, had veel pijn en had een ribblokkade. De fysio vond ik tijdens de behandeling niet zo lief meer ;). Maar alles voor herstel. Ze tapete me flink in in de hoop dat het herstel sneller zou gaan. Helaas doet het midden van mijn rug en bekken ook mee. Het voelt als een drama en ben er geregeld moedeloos van. Gelukkig komen er weer betere tijden en doe ik mijn best in een zo goed mogelijke conditie te blijven. Maar ik kijk uit naar het voorjaar, met meer energie en meer warmte voor mijn zere lijf....


Tja als je van tafel gaat tijdens het eten is je eten niet veilig ...hahah we lieten het hem uiteraard niet op eten...maar dit beeld moest vastgelegd worden. 


Ik startte met dit lieve doosje een nieuw project waar ik in februari meer van zal delen... maar het is echt al heel leuk aan het worden en gaat voor mij heel waardevol worden. 


Begin januari deed ik een bestelling bij aliexpress en dat komt in delen binnen.. Deze stempels waren als eerst en ik ben er zo blij mee, want ze zijn prachtig. 


Onze grootste kanjer wilde ook aan de mixed media... nou ik snap hem wel. Samen maakte we een boekenlegger en trots dat hij er op is joh! 



Sinds we allebei werken en drukker zijn is het lastig om tijd voor elkaar te vinden. Deze vriendschap is zo bijzonder en opgebouwd toen ik ziek was...Hij is zo waardevol, genoeg reden voor ons allebei om ons volledig in te zetten om een nieuwe balans te vinden. Dit jaar staat voor mij al in het teken van balans vinden, dus dit mag daar gelijk in mee..En deze uitdaging kunnen we samen aan. Toen onze mannen samen een dag naar het 4M event waren konden wij heerlijk heel de dag afspreken en we trokken ons terug in haar geweldige atelier... love it.. 


Sneeeeeeeuw...
en dat voelt heel dubbel... 3 jaar geleden ben ik heel hard gevallen met gladheid, daarna ging mijn bekken flink achteruit. Sindsdien ben ik bang om te vallen..maar ik hou zo van sneeuw. Hoe dubbel kan het zijn!.... 's avonds gingen we een rondje wandelen en sneeuwballen gooien. Het ging gelukkig allemaal goed de afgelopen periode met gladde dagen en sneeuw... dus dat geeft weer wat moed ;).


Toen de sneeuw nog zacht was ging ik een rondje wandelen met de camera...Lang geleden dat ik die bewust vasthield en wat fijn om weer te doen. Besloot gelijk om weer wat vaker foto's te gaan maken. Tijd vrij te maken voor die hobby die toch wel een beetje is blijven liggen, tijd om alles weer af te stoffen.  



Eindelijk konden we weer eens naar onze vrienden die wat verder weg wonen. Vaak gaan we gelijk een weekend en slapen daar. Zo nu ook.... geweldig... eindeloos kletsen, lekker eten en winkelen. Kinderen die spelen en ruzie maken... maar goed dat hoort erbij. Onze nacht was helaas wat minder goed. Ons luchtbed bleek een gaatje te hebben en liep leeg, we plakte hem maar een succes was dat niet. Gelukkig maakte de rest van de dag het weer goed. Zo'n weekend is intensief maar fijn om te doen en het dus waard. Deze week dus zoveel mogelijk rust pakken en bijkomen. 


Onze oudste heeft gekozen waar hij heen wil en wij juichen zijn keuze heel erg toe. We gingen naar de school van zijn keuze voor een open dag om nog eens de sfeer te proeven. Heerlijk om hem daar rond te zien struinen en gek om hem ineens zo groot te zien... 


Februari staat voor de deur... vol met leuke dingen... verplichte zaken... en ook nog veel lege dagen...Dus kom maar op februari... we zijn benieuwd wat je ons te bieden hebt





Reacties

  1. ik ben benieuwd naar het project met het doosje van de flow. Ik heb hetzelfde maar nog niet een doel gevonden :-) heb jij ook de link van de stempels?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Project gaat nog online komen hoor... linkjrs:.https://m.nl.aliexpress.com/item/32920737712.html?spm=a2g0n.orderlist-amp.item.32920737712&aff_trace_key=3a82e1781f46426f8ee2deceba43263f-1546241962226-03246-UneMJZVf&aff_platform=msite&m_page_id=5023amp-Z1Rh9RzPCFAn8wfsll15nw1547757197323

      https://m.nl.aliexpress.com/item/32885856532.html?spm=a2g0n.orderlist-amp.item.32885856532&aff_trace_key=3a82e1781f46426f8ee2deceba43263f-1546241962226-03246-UneMJZVf&aff_platform=msite&m_page_id=1885amp-Z1Rh9RzPCFAn8wfsll15nw1547757145242

      Succes ermee

      Verwijderen
  2. Bedankt voor je mooi maandoverzicht Ilse en....misschien ligt het inderdaad aan de koude winter dat het minder gaat met de rug, nek, bekken....bij mij ook terug veel meer last....aftellen naar de lente dus. Maar ondertussen toch ook genieten van de mooie winterse natuur, prachtige foto's toch die je maakt !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He wat vervelend dat jij ook het ook merkt met de kou ... en aan het aftellen ben ik zeker👌🏻

      Verwijderen
  3. Hoi Ilse, ooh ik ben heel benieuwd naar het doosjes project. Hoop dat je er snel mee komt. En je maandoverzicht is weer gezellig geworden. Lieve Ilse geniet nog even van de laatste uurtjes van januari. Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Ilse,
    Leuk om weer mee te kijken met jullie maand en inspirerend om te zien dat ondanks dat het af en toe echt niet mee valt door de pijn dat je toch kunt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

journaling

journaling