TIPS&TRICKS *tipin


Ik maak geregeld gebruik van een tipin... zo'n losse flap in je journal of bijbel... Dit doe ik vaak omdat ik te weinig ruimte heb of bv een quote in m'n spread of pagina wil verwerken als ik niet genoeg ruimte heb. Maar ook plak ik geregeld zulke tipins extra in m'n journal als ik te weinig pagina's heb. Zo ook voor de #52WEEKSOFJOURNALING... mijn insert heeft niet genoeg pagina's maar ik werk wel graag met een dubbele pagina. Tijd om er extra pagina's in te plakken


Ik mijn kastje met restjes karton uitgezocht en daar ben ik mee aan de slag gegaan. Je kan de tipin precies op maat maken of juist een ander maatje geven zodat je al gelijk iets hebt wat extra intressant is. Ik koos voor afwijkende maten, zo voorkom je ook dat het net niet past of dat als je journal voller wordt deze tipins gaan uitsteken. 


Met schilderstape plak ik deze pagina's vast. Je kan het ook met washitape doen, maar ik weet al zeker dat ik er overheen ga werken, dus ik deed het met schilderstape. Kies je maat/kleur karton uit en duw deze stevig tegen het midden van je pagina's uit en plak hem vast met schilderstape. Hoe simpel kan het zijn. Zo werkte ik vast vooruit in m'n journal zodat ik het niet steeds hoef te doen. Omdat ik hou van gescheurde pagina's deed ik er ook wat gescheurde tipins in, en wat halfjes... lijkt me leuk om dan meerdere pagina's in de zelfde stijl te moeten doen. Hoe het uitpakt...dat gaan we zien :).




Als ik een pagina heb die al af is en extra ruimte wil plak ik zo'n tipin vast met washitape. Zoals je hieronder kan zien.


In mijn bijbel werk ik geregeld met vellum, waar ik of zelf tekst op schrijf of iets op uitprint. Dit plak ik altijd vast met plakband... ja gewone doorzichtige plakband...Het vellum steek ik in de naad van de bijbel, ik neem een stukje plakband, plak dit voorzichtig alleen op de achterkant van het vellum, neem een liniaal en druk deze voorzichtig over het plakband heen in de naad. Zo duw je het plakband in de naad vast en is het haast niet zichtbaar. Ik vind het ideaal werken en zo heb je echt een "losse" extra pagina.





Reacties

Populaire posts

journaling

journaling