#52WEEKSOFJOURNALING *3 Hexagon

Week 3 alweer van de challenge... dit keer met als thema "hexagon". Dat is zo'n zeskant die je veel ziet in art journaling... Ik heb er een stencil van maar ook diverse stanzen in deze vorm. Online zocht ik wat inspiratie en vond een soort "puzzel"... Dat werd mijn voorbeeld en het werd uiteindelijk heel anders ;). 


De puzzelvorm sprak mij erg aan, voor het jaar 2019 koos ik het thema FIND BALANCE uit en deze kon er mooi op inhaken. Mijn zoektocht naar balans voelt alsof ik moet puzzelen met diverse stukken uit mijn leven. Ontspanning, werk, hobbies, maar ook met vrienden en familie. In deze blog schreef ik daar over. Ik wil meer structuur en balans in een leven met een disbalans. De afgelopen weken heb ik besloten om mijn #52weeksofjournal te wijden aan mijn zoektocht naar balans. Niet iedere pagina draait daar heel specifiek om...maar iedere pagina zal op mij en mijn zoektocht gericht zijn... 


De pagina's bewerkte ik met gesso, Door een stencil heen bracht ik modeling paste aan met een paletmes. Toen dat droog was bracht ik met een blender Distress Ink  -vintage photo- aan. Op de randen en de modeling paste wat dikker en in het midden lichter. Ik koos verschillende soorten papier en deze draaide ik met stanzen door mijn stansmachine. Iedere hexagoon die ik wilde gebruiken kreeg een randje van de vintage photo inkt. Deze plakte ik een een patroon die ik leuk vond op mijn pagina's. Ik spetterde met verdunde inkt en waterverf wat op de pagina. Aan beide zeiden van de pagina bracht ik met dubbelzijdig tape een lintje aan en schreef uitendelijk mijn thema op een strookje vellum wat ik ook vastplakte. Nog wat tekst erbij uit de lettertang en hij is klaar.





Reacties

Populaire posts

journaling

journaling