WATERCOLOR

Mijn favorite medium is toch echt wel watercolor... Ik ben er zo blij mee. De onvoorspelbaarheid vind ik heerlijk en niks voelt definitief met watercolor... Heerlijk... Vandaag een kijkje in mijn watercolorbox. Toen ik hem kocht dacht dat hij veel te groot was en dat het vast heel lang zou duren voor hij vol zou zitten.... Think twice... hahah hij is al veel voller dan ik gedacht had. 


Het leuke aan waterverf is dat de napjes over het algemeen niet zo duur zijn en je kan dus best makkelijk ze vragen als kadootje oid. Ik heb vooral van Gogh waterverf. Hier ben ik mee begonnen, het is superverf en in de waterverven de goedkoopste.. Dus doe je zelf  en je knip een plezier en begin hier mee ;). Mijn eerste box met de basis kwam bij Bol.com vandaan. Later kocht ik een losse box bij een artsupplies winkel en nu koop ik alleen nog maar losse napjes van de kleuren die ik graag wil. 

Ondertussen heb ik ook wat waterverf napjes van Rembrandt en 3 tubes met wit, zwart en grijs. Toch vind ik de napjes prettiger werken, maar dat is persoonlijk. 



In de noties van mijn telefoon heb ik bijgehouden welke nummers en namen ik heb van de napjes, zodat als ik in een winkel ben ik makkelijk kan nazoeken of ik de kleur al heb of welke ik mis. Want ik heb wel gemerkt, ze lijken vaak best op elkaar en dubbelen is niet nodig ;). 




Ondertussen heb ik even opgezocht 512 is kobaltblauw ... en die is ook aangevuld in mijn lijstje. 
Op de site van Talens, kan je kleurkaarten downloaden en zo kan je bijhouden welke nummers/kleuren je al hebt. 


Nu ben ik nog op zoek naar wat extra blauwtinten heb jij nog tips???


Reacties

Populaire posts

journaling

journaling