HOLIDAY... *Oostenrijk

Als jullie me al langer volgen, dan weten jullie het wel... Wij zijn dol op vakantie vieren en doen dat het liefst hoog in de bergen. De mannen zijn ook dol op de bergen... maar voor mij voelt het als thuis komen. Zodra ik ze aan de horizon zie verschijnen voel ik me thuis, lijk ik beter te kunnen ademen en ben ik rustig en zo tot in de puntjes van mijn tenen gelukkig. EN nee dat heeft niet alleen met de vakantie te maken. Stiekem zouden we het liefst emigreren maar dat gaat toch te ver voor ons en alle lieve mensen om ons heen. Maar zo intens geniet ik daar... Dus een andere bestemming dan bergen zal niet snel voorbij komen. Heerlijk...dat kan in verschillende landen, maar Oostenrijk heeft om meerdere redenen wel een streepje voor... Prachtige natuur, niet heel duur, manlief spreekt vloeiend Duits, we houden van het eten en de mensen. 

De afgelopen 3 jaar zijn we naar Oostenrijk geweest. Daar hebben we zo intens genoten. Rond de feestdagen gingen we opzoek naar een vakantie bestemming. Door mijn ziekte zijn we de afgelopen 3 jaar naar dezelfde bestemming geweest. Die ronduit geweldig was, maar ons hart ging sneller kloppen bij het zien van andere gebieden. Ons oog was gevallen op Brandnertall, het gebied bij Serfaus, Fiss en Ladis of het Stubaital. 

Na flink inlezen en zoeken bleef ik vooral steken in het Stubaital. De andere 2 dalen liggen erg dichtbij het dal waar we veel geweest zijn en wilde echt heel graag een ander gebied... Dus gingen we opzoek naar een geschikt huis in dat dal... en we vonden hem!

Voor we in Oostenrijk vakantie gingen vieren zijn we meerdere keren op vakantie geweest in het Zwarte Woud en logeerde dan altijd op actieve boerderijen en ik kan je vertellen dat dat met 2 kids helemaal het einde is. De afgelopen jaren was ons dal te smal en zaten er geen boerderijen tot grote teleurstelling van onze jongens. Maar nu vonden we een boerderij, die voldeed aan alles wat we wilde... Dus die hebben we snel geboekt!

Gröbenhof, Fulpmes

Een actieve melkveehouderij... met veel extra ruimte om de boerderij heen. Kinderen mogen helpen bij het melken, fietsen kan je lenen, veel dieren om mee te knuffelen, een trampo voor het teveel aan energie... Maar ook een groot balkon, goed ingerichte keuken en vaatwasser! Benieuwd waar we zitten? Check het dan via deze link

De boerderij staat in Fulpmes,wat aan het begin van dit dal ligt. Omdat we bij een "speciale" verhuurder zitten, hebben we een Stubai Super Card... wat inhoudt dat alle bergliften gratis zijn voor ons, we gratis naar het zwembad kunnen, de wandelbus en ander ov hoeven we ook niet te betalen, en zo nog wat voordelen...  en er zijn veel kortingsacties voor andere uitjes. Perfect voor ons aangezien we veel wandelen en zwemmen!

Wij zijn aan het aftellen, dromen en hebben al veel voorpret... Die voorpret is zo fijn he... 

Hebben jullie al plannen?

Reacties

Populaire posts

journaling

journaling