KEEP YOUR MEMORIES....*memoriebox

Vorige zomer kreeg ik bij de Flow een boxje voor herinneringen. Super leuk, maar toch ben ik hem uiteindelijk niet gaan gebruiken. Tot ik begin dit jaar de behoefte voelde om iets met al mijn foto's doen. Om die herinneringen vast te leggen. Maar hoe??? Toen viel mijn oog op het doosje. Met wat aanpassingen zag ik er wel wat in. Wil je nou ook zoiets maken en je hebt niet dit doosje? Probeer eens een klein doosje te vinden...van een telefoon/klein kadootje/ maar ook bij de action, hema of ikea verkopen ze kleine kadodoosjes, waar je ook zoiets mee kan maken. 




De buitenkant beplakte ik met oud papier uit een boek, dit scheurde ik express te klein waardoor je delen van de ondergrond nog ziet en ook de rafelige randen duidelijk zichtbaar zijn. Met gelmedium plakte ik alles vast en deed er nog een extra laagje overheen als beschermlaagje. Met een blendingtool bracht ik heel licht zwarte en bruine inkt aan, zodat de randen nog ouder lijken. Ik plakte een strook jute vast, om het doosje ging wat lint, wat washitape, knoopjes, de tekst momentes en ik plakte er woordjes/zinnetjes op die bij dit doosje passen. Klaar is mijn doosje... 


De binnenkant heeft meerdere tabbladen, die je ook zelf kan knippen/snijden. Sommigen gebruik ik andere die niet van toepassing waren, draaide ik om om daar mijn eigen categorieën op te schrijven.



Uit wat dikker papier sneed ik kaartjes die in het doosje pastte, ze kregen allemaal een laag gesso en ja daar was ik wel een avondje mee bezig. Maar wel handig om van zulke kaartjes gewoon kant en klaar te hebben staan ipv per keer uitsnijden of gessoen...

Het idee is dus dat ik kaartjes maak van herinneringen met foto's die voor mij belangrijk zijn. Via onze laptop print ik foto's uit die ongeveer zo groot zijn als een pasfoto of zelfs nog wat kleiner. Het beeld is vaak duidelijk zat. De kaartjes verwerk ik op een mixed medias stijl en op de achtergrond schrijf ik de herinnering erbij.

Ik print de foto's per maand uit en verwerk die dan in de volgende maand. Voor jullie dus een kijkje in mijn januari schatten die in dit doosje verdwenen zijn... 








Door dat het zulke kleine kaartjes zijn zijn ze snel gemaakt en zijn het geen projecten van uren. Leuk om even tussendoor te doen. Of meerdere tegelijk... Ik geniet er enorm van en kijk er nu al naar uit om eind 2019 deze box door te bladeren.... en glimlachend terug te kijken op het afgelopen jaar... Maar voor nu eerste maar eens lekker gaan genieten van alles wat voorbij komt.. 

Vinden jullie het leuk om geregeld iets voorbij te zien komen?

Reacties

  1. Hoi Ilse,
    Ik lees je blog graag mee, ik ben meeverhuisd vanaf je oude blog. Leuk om te zien wat voor creatiefs je allemaal maakt. Een heel klein beetje mis ik soms stukjes uit je oude blog: over koken bijvoorbeeld. Maar ik snap je keuze ook heel goed!
    Ik hoop dat ik nog een poos fijn mee mag lezen. En ik wens je Gods zegen toe voor jou en je gezin!
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martine wat leuk dat je mee verhuisd bent.. en ik kan me voorstellen dat de recepten mist... door de tijd heen zullen die ook wel voorbij komen... maar is zeker niet meer het hoofddoel van m'n blog.. sorry😅...
      Groetjes Ilse

      Verwijderen
  2. Bedankt om ons mee te laten genieten van je mooie gezin, wat een leuk idee met die foto's weeral. Bedankt !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

journaling

journaling