ALLES WORDT NIEUW


Zoekend loop ik door de winkel. Ik ben al door alle paden gelopen, maar kan niet vinden wat ik zoek. Kaas, brood, melk, groenteconserven… Nee, dat zoek ik allemaal niet. Vertwijfeld kijk ik om me heen, tuur nog eens een pad in, om dan moedeloos verder te lopen. Waarom kan ik het nu niet vinden? Ten slotte stap ik op een medewerker van de winkel af en vraag: ‘Waar kan ik de nieuwe ruggen vinden?’

Jullie raden het natuurlijk wel, dit ging niet echt zo. We liepen samen in de supermarkt, m’n man en ik, en op een gegeven moment vroeg hij of ik nog iets nodig had. ‘Ja, een nieuwe rug,’ zei ik. We konden er smakelijk om lachen. Want hoe handig zou het zijn als je gewoon een nieuwe rug uit de schappen kon pakken. Maar zo simpel is het leven nou eenmaal niet.

Bij mij is het chronische rug- en bekkenpijn, bij jou misschien wel je knie, longproblemen of een kind dat wat heeft of misschien ben je depressief. Feit is dat je er last van hebt, dat je je zorgen maakt en dat de omstandigheden waarschijnlijk niet heel snel zullen veranderen. Natuurlijk geloof ik in de kracht van God Die kan genezen door maar te knippen met Z’n vingers. Sterker nog, ik geloof dat Hij niet eens hoeft te knippen met Zijn vingers.

Nee, aan Zijn genezende kracht ga ik niet voorbij, maar in het besef dat God alles bestuurt en met alles een doel heeft, heb ik me gerealiseerd dat ik hiermee moet leren leven. Zolang de Albert Heijn, Jumbo of Kruidvat nog geen nieuwe ruggen, knieën, longen en mentale kracht hebben liggen, moeten jij en ik met onze situatie leren leven. Dat is moeilijk, maar niet onmogelijk als je God betrekt in je ziek-zijn. Hij gaf en geeft mij kracht om vol te houden en Hij zal jou daar ook kracht voor geven!

In Openbaring 21:5 (NBV) staat iets wat mij altijd erg blij maakt: Hij Die op de troon zat, zei: ‘Alles maak Ik nieuw!’ Dat wil zeggen: er zal een tijd zijn dat die nieuwe rug er wel is. Dat jouw problemen opgelost zullen worden en alles – en dan ook echt álles – nieuw zal zijn. Ik kijk uit naar die tijd; de tijd dat ik bij mijn Vader ben en alles nieuw is en er geen pijn meer zal zijn.

Lieve vrouw, wat je zorgen ook zijn, welke pijn je ook hebt, God is erbij. Ik bid je Zijn genezing toe en troost, en wil je zeggen: onthoud de bovenstaande tekst uit Openbaring. Want ooit zal alles nieuw zijn en zal alles goed zijn. Dan zul je stralen zoals je nog nooit gestraald hebt. Je zult lachen zoals je niet voor mogelijk hebt gehouden. Je zult de lof van God zingen, zoals je die nog nooit hebt gezongen. En misschien – heel misschien – dans je wel zoals je nooit eerder gekund hebt…


Deze post werd eerder gepubliceerd op Sestra.nl

Reacties

  1. Een traan in mijn oog...hij wil nog niet vallen...
    Waar is God in mijn verdriet, pijn en eenzaamheid?
    Waarom?? Ik bal mijn vuist naar boven...
    Zoveel boosheid...
    "God maakt alles nieuw"... kan ík me daar maar aan vast houden,
    maar het lukt niet..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat moeilijk voor je.., het raakt me, zal voor je bidden ook al ken ik je niet.., maar daarom misschien ook.. heb het zelf ook niet makkelijk, wat is ons leven soms een vraagteken hé.. Veel sterkte! Groetjes Mirjam

      Verwijderen
  2. Een lach en een traan. Ik werk bij Kruidvat en hoor klanten regelmatig zeggen:jullie hebben echt van alles?! Maar ook in de nieuwe folder staan geen nieuwe knieën.. (of ruggen)...
    Mooi herkenbaar geschreven. Gelukkig is er humor, een beetje zelfspot en mensen om het mee te delen. En.... Gelukkig is God er altijd bij en maakt het voor nu dragelijk (in mijn geval) en voor straks nieuw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maakt het zeker dragelijker en het vooruit zicht maakt ook heel veel goed. . ik geloof ook dat zelfspot en humor helpt hoor

      Verwijderen
  3. Dankjewel Ilse, in mijn ontzettend moeilijke leven op dit moment, is dit een superfijne bemoediging op het juiste tijdstip, zo mogen we er voor elkaar zijn.., om elkaar te wijzen naar Zijn Toekomst, zó mooi.., groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Ilse voor je bemoediging, je steun,je geloof dat je met ons wil delen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

journaling

journaling