THE MIRACLE OF CHRISTMAS

Ieder jaar in de adventsperiode raakt het wonder van kerst me. Maar dit jaar meer. Andere jaren was ik erg bezig met mijn werk als bloemist en moest ik veel werken. Daarnaast is alles wat je als bloemist doet aan kerst heel erg commercieel en staat veraf van de kribbe die ooit in de velden van Jeruzalem stond. Dit jaar had ik meer tijd en maakte ik er ook heel bewust tijd voor vrij.Om toe te leven naar de geboortedag van Jezus. Ik deed een bijbelstudie die de lijnen vanuit het oude testament doortrok naar Jezus en dat maakte me klein. Ik kwam onder de indruk van God's plan en Zijn heen wijzen naar Jezus. Hoe magnifiek zit Zijn reddingsplan in elkaar...

Dat alles kwam bij elkaar in een kleine kribbe. Niet groot en majestueus... maar klein en nederig. Om zelf ook stil van te worden. En weer vraag ik me af waarom we vaak zoveel overdaad hebben en al helemaal rond de feestdagen. Schieten we niet compleet voorbij aan het doel van deze dagen?  Wij hebben ons huis versiert, we gaan eten met familie...maar ook hebben we al een paar keer tegen elkaar gezegd dat het niet te gek hoeft. Met feestvieren is niks mis, als we kijken naar de Joden feesten wij nog ingetogen... maar het commerciele staat mij erg tegen dit jaar... Ik wil me bewust zijn van de kleine eenvoudige kribbe... en daar gewoon een tijdje staan te kijken. En beseffen waar dat Kleintje voor kwam... of zoals mijn bijbelstudie zei: JESUS IS BORN FOR THIS....

Daarom lieve volgers voor jullie de wens dat 
het wonder van kerst jullie hart mag vervullen met blijdschap. 

De jongens krijgen vanmiddag vakantie en ik werk minder dan normaal, maar werk wel. Tijdens de kerstvakantie zullen er minder blogs online komen of misschien wel helemaal niet ;). Het ligt er aan hoeveel tijd en zin ik heb. 

De afgelopen weken heb ik genoten van de adventsperiode. Ik volgde een Amerikaanse bijbelstudie en maakte daar veel bible journaling pagina's bij. Heerlijk om mee bezig te zijn. Mocht je wat inspiratie zoeken voor om de kerst te verwerken in je bijbel. Misschien kan je met met deze bladzijdes wel wat!






nogmaals... 
lieve volgers, fijne dagen!


Reacties

Populaire posts

journaling

journaling