GOODBYE DECEMBER 2018


Wowww december is alweer voorbij... sterker nog het jaar is voorbij. Ligt het aan mij of gaan de weken en jaren sneller naarmate je ouder wordt ;).



December begon goed met het tekenen van mijn contract bij mijn nieuwe werkgever Nobel ... In deze blog vertelde ik jullie er ook al over. 




Die avond gingen we uiteten om te vieren dat ik nu echt een nieuwe baan heb en we sloten daarmee ook 2 pittige ziektewet jaren af. Mooi om dit zo te vieren als gezin en verankeren in onze herinneringen. Onze jongens waren niet weg te slaan bij de kok die in het restaurant de toetjes maakte. Ze vroegen hem de oren van het hoofd en mochten veel proeven. Super als een restaurant niet stijf is maar kinderen de plek geeft om kind te zijn. Ook dachten ze super mee voor onze mannetjes qua eten om het hen zo veel mogelijk naar de zin te maken. Heerlijk om die glunderende koppies te zien omdat ze zich zo in de watten gelegd voelde. 


We hadden een fotoshoot als gezin en dit fotostripje printte ik bij de kruidvat uit. Ik maakte er kaarten mee om zode opa's en oma's te verrassen. 


Als je dag zo begint, kan hij toch niet meer stuk ;)



De adventskalender werd gevuld en neer gezet. We hadden een nieuwe 1000 stukjes puzzel in de doosjes verstopt en iedere dag kregen ze dus weer een stukje van de puzzel. Onze heren houden van puzzelen en wij vinden het ook leuk om dan stiekem 's avonds nog wat stukjes aan te leggen. Deze ligt dus heerlijk kneuterig op de tafel.


Soep! Ik ben er dol op en eet in de winter en herfst het liefst altijd soep als luncht. Dus er staat hier geregeld een pan op het vuur. Dit is een flinke pan met tomatensoep, simpel met gehaktballetjes en een beetje vermicelli...



De tijd van surprises maken was er ook weer. Hier verdelen we de taken altijd. Ik knutsel met de jongens en Hans schrijft de gedichten met ze. 


Ook mochten we ons weer eens melden bij de tandarts. En dat vind ik helemaal niks. Ik ben zo bang voor de tandarts. Nou ja niet de man zelf, want dat is een aardige kerel, maar brrrr... nee vind het 3x niks. Ik roep dan ook altijd ik ben voor niks bang, maar voor de tandarts wel ;). Maar goed we werden alle 4 goedgekeurd en we hoeven de beste man een half jaar niet meer te zien :).


De jongens kochten van hun zakgeld Pixel, beetje het oude ministeck en ze zijn er heerlijk mee bezig geweest. 


Dit hoort er toch een beetje bij met dit weer. Een rondje door de stad onderbroken we graag voor een kopje warme choco ;)
  

Hoe schattig... soms wil ik me ook zo kunnen oprollen ;)


Die was stopt nooit he.... wat een uitdaging altijd om weer gelijke sokken in de kast te krijgen. Al doen ze er hier ook niet moeilijk over om 2 verschillende aan te trekken ;)


Van mijn werkgever kreeg ik een heerlijke speculaaspop die echt heul groot was, maar dat is niet erg ;)...


Iedere avond/middag word ik op de zaak getrakteerd op prachtige zonsondergangen. Echt genieten!


Manlief werk op kantoor in de Rotterdamse haven. Hij werk met een duo-collega. Beide met hun eigen taken en kwaliteiten. Deze periode is zijn duo vooral op stap naar het buitenland om klanten en beurzen te bezoeken. Dat maakt dat Hans alleen zit en het best heel druk heeft. Dat betekend vroeg beginnen, langer door en vaak 's avonds thuis de laptop ook nog aan. Maar wel gezellig dat thuis werken,want zo samen aan tafel bezig zijn heeft toch wel wat. Tegelijk ben ik altijd weer erg blij als deze periode voorbij is. 



We gingen op stap voor een kerstboom, die we vonden en ook dat schattige autootje. Het is officeel een kerstbal, maar bij ons staat hij op de plank.




We versierde ons huis met vooral veel wit en lichtjes. Op onze salontafel staat er een heus winterdorp. Zo gezellig altijd en nog een extra lichtbron.


De jongens deden hun judoexamen en sloegen beide een slip over en maakte een leuk sprongetje. Het laatste onderdeel van het examen is het leukst...want dan mag je stoeien met iemand die is komen kijken...Haha... zoek Hans ;)


Mijn rommelige happyspot.... ik merk steeds meer en meer dat werken in mijn bijbel of art journal me energie en rust geeft. En dat heb ik wel nodig in deze periode, dus ik knutsel veel en ben zo blij met dit karretje. Het lijkt alleen onmogelijk om hem netjes te houden :).


Sneeeeeeeuw.... wat heerlijk zeg.. een dun laagje maar, maar genoeg om me kinderlijk blij te voelen. Wel is het jammer dat ik door de gladheid slecht kan lopen en vaak extra last heb. Ik was er dus ook niet erg rouwig om dat het snel weg was. 


We bakte een grote stapel pancakes, ananas en spek... een goede start voor een luie zaterdag. Heerlijk om zo te beginnen en niet veel te hoeven op een vrije dag. 


De directeur van Nobel was 40 jaar getrouwd en had voor iedereen een mini cake geregeld. Zo leuk, dan merk ik echt het verschil van bij een familiebedrijf werken of een groot bedrijf zoals Jumbo was. Ik kan er wel aan wennen... sterker nog, ik ben er al gewend :). 


Onze mannen zijn dol op lasagne, Matthijs wilde graag helpen, nou dat kan altijd, want ik heb een extra grote schaal om te vullen. Extra handjes kunnen dan nooit geen kwaad :).


Tijdens de kerstborrel van Jumbo had ik mijn officiele afschied. Fijn om nog wat collega's te kunnen spreken en er op deze manier definitief een punt achter te kunnen zetten. Ik kreeg een mooi stuk en diverse kadobonnen.. Dank je lieve collega's.


De beste 9 foto's van instagram van 2018. Tof om te zien hoe iedereen meeleeft en de persoonlijke posts het meest geliked en gelezen worden. Volg je me al op instagram? >>> life_by_ilse


We kregen alle foto's terug van de shoot en wat zijn ze leuk. De heren willen liever niet gedeeld worden als ze volledig zichtbaar zijn, dus jullie zullen het met mijn foto moeten doen. We zijn erg blij met de foto's. En ik kan wel zeggen dat deze foto voor mij veel vertegenwoordigd... Ons leven weer op de rit en klaar voor de nieuwe herinneringen die we gaan maken. Ik herken mezelf weer op de foto. De afgelopen jaren zag ik geregeld een foto van mezelf terug waarbij ik schrok..want oei zorgen en pijn tekenen je... en dat zie ik hier niet meer... Ik zie rust en mijn stralende ik... Daar ben en blijf ik zo dankbaar voor.


Winter lijkt te betekenen gezellig beneden puzzelen... bij mama aan tafel terwijl ik aan het knutselen ben.Super gezellig... vaak liggen de katten ook nog dichtbij.


We hebben tegenwoordig beiden een commercieel beroep en dat betekend dat we op ons werk veel pakketten ontvangen van leveranciers. Op ons beide werk wordt dat eerlijk verdeeld onder al het personeel. Wat nu dus betekend dat onze kasten uitpuilen van de wijn, koekjes, kaas en andere lekkere dingen.. maar ons hoor je niet klagen hoor :)


De kerstvakantie begon ik met de jongens in de bieb... even boeken halen anders komen ze de vakantie niet door. We hebben heerlijke boekenwurmpjes. Voor mij even een rustmomentje, kopje warme choco en een tijdschrift in "mijn stoel"... helemaal niet erg als de heren er wat langer overdoen om boeken uit te zoeken :)


Je hebt regenbuien en hoosbuien... In zo'n bui zat ik samen met de jongens...Geen ontkomen meer aan, onze regenpakken hielden het niet, mijn leren laarzen ook niet...en zo zat ik als een verzopen kat op mijn werk.. ach gelukkig droog het allemaal, maar lekker is anders ;)


De kinderen kregen voor Sinterklaas van ons kaartjes voor een concert van Lev. We gingen naar de kersttour van hun nieuwste cd. We hadden een heerlijke avond. De kinderen en wij houden van dezelfde soort muziek en we vinden het erg belangrijk om ze zulke momenten ook mee te geven. Geloven doen we thuis, op school en in de kerk... maar je kan God ook ervaren en prijzen tijden zo'n concert. We maakte ontroerende momenten mee als gezin daar op dat concert.. Kleine intieme momentjes en teksten die raakten...


Had ik al gezegd dat ze veel puzzelen op het moment...en ja bij ons mogen ze op tafel zitten... Niet standaard natuurlijk, maar als ze zo heerlijk op gaan in hun spel en ineens op de tafel blijken te zitten. Knipogen wij naar elkaar en genieten stil van ze...


Wij hebben de traditie overgenomen van Hans zijn ouders om met kerst elkaar een boek te geven. Erg leuk. Ik kreeg deze... heerlijk om mee te beginnen straks in het nieuwe jaar. Ik zal ze gaan gebruiken om ze creatief te verwerken. Romans lees ik graag, maar stiekem maak ik daar alleen tijd voor in de zomervakantie. Tussendoor ben ik veel meer van de tijdschriften en bijbelstudies.


Grappig genoeg heb ik niet of nauwelijks foto's van de kerstdagen... en dat terwijl we het zo goed gehad hebben. De eerste dag gingen we 2x naar de kerk, iets wat voor mij heel bijzonder is omdat ik normaal nooit naar de kerk ga (en helaas dus ook weer  moest inleveren omdat het teveel was). Overdag speelde we spelletjes, knutselde en lazen we. Gewoon met zijn viertjes thuis. Na het kinderkerstfeest 's avonds hebben we gegourmet bij ons thuis met mijn schoonfamilie. Reuze gezellig en altijd goed.... alleen zo jammer dat je hele huis er naar ruikt. 
De 2e dag sliepen we uit (ja ook de kinderen), brunchte we, gingen we op zoek naar een zomervakantie (ja nu al ;)...). 's Middags gingen we op visite bij mijn ouders, kletsen bij en moesten als snel weer richting huis. Thuis gekomen kookte we een 4 gangen diner voor met z'n viertjes en genoten van het lekkers en zoveel gangen ;). 
Perfecte dagen....rustig en familie om ons heen.



Ik nam een dag vrij vorige week in de schoolvakantie en Hans ook. Zo gingen we naar Vlissingen want Matthijs wilde het beeld van Michiel de Ruyter zien en we gingen naar het muZeeum. Erg leuk om weer eens een dagje uit te zijn!





Hoera we bakte weer oliebollen en beignets. Zo lekker en leuk! Hebben jullie ook gebakken?


Voor in het raam kocht ik wat nieuwe plantjes... Leuk fris groen, zeker als de boom straks weg is!


En plat,.. ja ik lig geregeld nog plat.. om even te ontspannen en bij te komen. Maar zeker niet te lang want dat werkt tegen me. Door de winter/kou/drukte is helaas de balans in mijn lichaam niet wat het is geweest en dus moet ik vaker opzoek naar zulke momenten. Er is een evenwicht en dat is maar wankel.. voor ik het weet zit ik aan de verkeerde kant van de balk en doe ik toch teveel. Hoe bewust ik ook bezig ben, het is niet te vermijden. Dus ik luister braaf naar mijn lichaam, soms gepaard met wat gemopper, maar he ik luister ;)....

Afbeeldingsresultaat voor vuurwerk

Vanavond is het oudjaarsavond... wij vieren dit met 2 andere stellen en in totaal 7 jongetjes. Super leuk om dit zo te doen met vrienden. De jongens hebben al leuk vuurwerk gekocht en maken met hun vriendjes stoere plannen... Ik wens jullie een goede avond 

Reacties

  1. Een schaaltje azijn (bijvoorbeeld boven op de kast buiten het zicht) doet wonderen tegen Gourmetluchtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor alle posts, voor het feit dat je je leven deelt in de mooie en minder mooie momenten. Ik wens jullie een heel erg fijn, gezond en gelukkig 2019!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

journaling

journaling