MY WORD OF 2019

Afgelopen jaar besloot ik weer eens een woord voor het hele jaar te kiezen. Ik besloot te gaan voor TO BLOOM ....ja oke het zijn er 2, maar een kniesoor die daar op let toch ;). Ik had sterk het verlangen na een jaar pijn, revalideren en inleveren om weer op te bloeien en weer te leven. Maar ook om op andere gebieden te groeien en te bloeien. Nu ik terug kijk op het jaar kan ik verbaasd terugkijken, want ongelooflijk wat een zegeningen hebben we ontvangen, hele grote (nieuwe baan), maar ook kleinere. Maar niet alleen op het persoonlijk en werkvlak ontwikkelde ik enorm. Ook als ik kijk naar mijn creativiteit, heb ik daar een flinke sprong in gemaakt. Mijn eigen stijl ontwikkeld zich en ik heb zoveel dingen bij geleerd.Gaaf om zo terug te kijken. 

Nu het einde van het jaar nadert, voelde ik de behoefte om een nieuw woord te kiezen. Hoe doe je dat nou? Eigenlijk moet je eerst bedenken wat je voor het nieuwe jaar wil. Wil je groeien in creativiteit, assertiviteit, je geduld oefenen, je zelfbeeld een oppepper geven, enz. Stel jezelf open en duik diep in je eigen hart en het verlangen wat daar in leeft. Je zal weten wat je het liefste wil....En erg belangrijk!... betrek God in je proces. Vraag Hem wat Hij wil en met welk thema je aan de slag mag.

Als je helder hebt wat je doel is kan je op zoek naar een woord, wat voor jou die lading dekt. Online zijn er heel wat lijsten met woorden te vinden. Hieronder eentje voor jullie... Kies dan max 6 woorden die de lading volgens jou dekken en laat ze een dagje of weekje landen. Voel wat de woorden en de klank met jou doet. 


De afgelopen maanden merk ik dat ik verlang naar een balans in ons leven en mijn lichaam, aan een nog steviger fundament onder mijn voeten en om meer en meer mezelf te zijn. Zo kwam ik uit op:

BE
BALANCE
FOUNDED
WHOLE
GROUNDED
LISTEN

Na een weekje, voelen en denken en erover kletsen met Hans en een vriendin kwam ik uit op:

FIND BALANCE


JA.... het zijn weer 2 woorden, op een of andere manier triggert dit me meer dan alleen het woord balance. Dus helemaal best, ik zit niet vast aan dat ene woord... Mogen er best 2 zijn, voor 2 jaar op rij ;). FIND BALANCE dekt voor mij de lading genoeg en stiekem prikkelt hij me...want die balans die ik graag wil heb ik niet... Tijd om er bewust mee aan de slag te gaan! Balans in mijn lichaam, leven en in mijn relatie met God. Dat zijn mijn doelen voor 2019.

Hoe ik hier mee aan de slag ga? Door me erop te focussen, dus een stukje bewustwording trainen, maar ook veel creative verwerkingen en bijbelstudies zullen hier mee te maken hebben. En nee het zal echt niet zo zijn dat ik 24/7 hier mee bezig ben... 

Heb jij al een woord voor het nieuwe jaar?
oh is ook helemaal niet erg als je er later mee begint hoor ;)

Reacties

Populaire posts

journaling

journaling