GOODBYE.... *april


Een dagje later dan normaal, maar dan is hier toch mijn goodbye post voor april. We hebben een drukke maand achter de rug... Maar ook met heel veel leuke dingen en heel veel wit ;). 

Zijn jullie ook zo blij ermee dat het weer langer licht blijft?! Wij genieten er enorm van, zeker omdat wandelingetjes 's avonds nu zoveel leuker en mooier zijn. 


We kochten een wafelijzer en die moest natuurlijk gelijk getest worden, leuk voor de afwisseling en de kinderen smullen er zo van!


In mijn dagboekje wisselen volgeschreven pagina's zich af met geknutselde pagina's. Ik merk echt dat het me helpt om mijn gedachten op papier te zetten en daartussen door ook mooie dingen te maken. 


Omdat ik nog steeds weinig tot geen brood eet, bakte ik weer eens crackers. Heerlijk en ook makkelijk om gewoon even snel te beleggen. Salades of andere lunchgerechten moet je toch iets langer voor uit trekken. Maar deze crackers liggen nu gewoon weer op voorraad. 


We hadden prachtige tulpen staan en ik genoot er zo van. Zeker als ze bijna uitgebloeid zijn en een beetje beginnen te rimpelen... prachtig om op de foto te zetten. 


Onze oudste zoon is mixed media aan het ontdekken en ik leer hem graag alle verschillende technieken die er zijn. Zo maakte hij dit voor de lijdenstijd. 


Bij de action shopte ik wat nieuwe voorraad papier en andere leuke frutsels.


Opa en oma waren 42 jaar getrouwd en dat was wel een lekkere moorkop waard. Ons favoriete gebak als we mogen kiezen ;)... nou ja, ik vind heel veel taartjes lekker, maar dit is er wel eentje die in de top 5 staat :).


Wat werden we verwend met mooi weer in april. Het leek wel weer zomer! Korte broeken, jurkjes en lekker in de zon liggen. Dat vonden de jongens dus ook en ze plofte snel buiten neer met hun huiswerk. 


Op het moment zit ik in een traject bij een coach. Om wat achterstallig onderhoud vanuit mijn rugzakje op te ruimen. Dat maakt best wat los en mijn lichaam reageerde best wel mee. Jammer om dan terugslag te merken, ik heb mezelf beloofd iedere keer als ik een coachgesprek heb dan koop ik mooie bloemen voor mezelf. Voor nu hebben we besloten om niet iedere 2 weken langs te komen, maar 1x in de maand. Zodat mijn lichaam iets meer rust heeft tussendoor. 


Al jaren stellen we het uit...onderhoud aan ons huis. Ik werd ziek op het moment dat er eigenlijk iets moest gaan gebeuren. Maar dit jaar gingen we het doen! Ik zag er eigenlijk niet overheen, maar mijn lieve man, nam alles op zich en zorgde dat ik niks hoefde te doen. Nou ja ik mocht voor het eten zorgen ;). Hij werd tussendoor wel "gek" van mijn gezeur over planningen en al die beren die ik op de weg zag. Wat een held dat hij alles gefikst heeft. 

Maar we hadden hulp, we besloten de buitenkant van ons huis te laten schilderen. Aangezien mijn held hoogtevrees heeft en ik dus normaal op de ladder stond. Dat gaat nu echt niet meer en daarom lieten we het schilderen. En wat zijn we daar blij mee! De groene deuren en luiken werden fris grijs en de rest spierwit. Heerlijk hoe zoiets een aanblik van een huis veranderd. 


Ondertussen nam Hans 2 dagen vrij vlak voor Pasen en dat maakte dat hij 4 dagen had om aan de slag te gaan. Uiteindelijk was hij er met 2 klaar. Echt ongelooflijk dat het zo snel is gegaan. 
Woensdagavond werd alles verplaatst, muren en plafonds schoongemaakt en alles afgedekt. Wat een zooi heb je dan in huis. 


Op donderdag werden alle muren en plafonds in de huiskamer voorzien van een nieuw laagje wit. Mijn zwager kwam helpen en ze hebben zo ongelooflijk hard gewerkt.


De deal was dat ik voor het eten zou zorgen, nou dat deed ik graag. Ik maakte royale burgers en dat lustte de mannen wel. 


Terwijl ik met de kids op de bank kroop om de passion te kijken, maakte de mannen het af en zette alle meubels weer terug op hun plek en zorgde ervoor dat de lampen het weer deden. 


De vrijdag waren de schilders er om de buitenkant aan de achterkant te schilderen en Hans ging in de gang verder met het sauzen van de muren en het plafond. 


Na weer een lange dag hard werken voor de mannen was alles klaar en schoon. Ik vind het nog steeds ongelooflijk knap van de mannen. Tegelijk was ik erg blij dat ik grotendeels werkte terwijl ze bezig waren en er zo zo min mogelijk last van had. We waste onze gordijnen die ook wit bleken te zijn ;). Deze "monster" klus is klaar. In mei komen de schilders beneden binnen de kozijnen en deuren schilderen. Daarnaast hebben we ook nog wat wensen voor onze kasten en gordijnen. Maar dat komt nog wel op het gemak. Het helpt mij om alles in kleine stukjes te hakken en zo uiteindelijk dan toch een groot resultaat te hebben.

Na 2 dagen hard werken hadden de mannen wel weer wat lekkers verdiend en dus haalde we chinees. Dat werd zeker gewaardeerd, ook door de jongens die hun vakantie ondertussen ook was begonnen. 



Al weken wilde we graag uit eten en eindelijk kwam het er van. Een avondje samen er op uit. We aten weer heerlijk bij Post in Dordrecht. Echt een aanrader voor jullie. 


Ondertussen hebben al onze boompjes in de bloesem gestaan. Dit is de appel die altijd als laatste is. Nu maar hopen dat de bijen hun best gedaan hebben ;).


Van Hoop bierbrouwerij mochten wij hun nieuwst spring bock proberen... en die was me toch lekker! Perfect voor bij de zondagmiddag borrel. 


Onze jongens zitten op de hobby club van de kerk. Speciaal voor jongens een wat stoerdere club, waar houtbewerken centraal staat. Zeker Thomas maakt de meest geweldige dingen.... zoals dit laatste project... een auto....Hij riep al weken ik ben bezig met een auto, maar tja je hebt auto's en auto's.... toen hij thuis kwam viel mijn mond open..zo mooi gemaakt! 


Zoals jullie weten ben ik dol op de bergen en zou ik er het liefst wonen! Toen ik deze armband tegenkwam "moest" ik hem kopen.. Voor mij een beeld van "mijn thuis" en tegelijk een reminder naar God die bergen kan verzetten. 


Roze confetti in de straat...zo heerlijk al die bloesembomen overal. 


De afgelopen lijdenstijd ben ik bezig geweest met veel bible journaling en met deze simpele en toch alles zeggende sloot ik de lijdenstijd af. Op YouTube staat een filmpje van mij met alle pagina's op een rij



Het paasweekend hadden we onverwacht vrij omdat we verwacht hadden nog te moeten klussen/verven, maar de mannen waren dus sneller klaar. Dat maakte dat we er lekker op uit konden. Omdat het zulk lekker was wilde ik graag naar het strand, maar dan wel via de toeristische route, lang de bollenvelden, de geitenboerderij en door de kleine dorpen.




Op het strand stond er veel wind vanuit zee wat het toch nog wel frisjes maakte, maar dat gaf niet...Shirtjes aanhouden en scheppen maar. Zwemmen komt later nog wel. 


We besloten om bij de strandtent te gaan zitten uit de wind en daar hebben we gezeten tot de zon onderging.We bestelde een wijntje, biertje, bitterballetjes en cola... Zo genieten en zo lekker om echt eruit te zijn en te ontspannen.


Avondwandelingetjes zijn zo fijn als gezin... De jongens vinden het altijd tof om langs de rivier te lopen en dat deden we dus ook. Klieren, steentjes gooien, bloemen voor mama afsnijden en lekker rennen. Heerlijk toch. 





Onze fruitstruiken staan heerlijk in bloei... Ik vind die eerste knopjes die opengaan zo fijn, zo'n belofte dat de zomer weer komt, dat er vruchtjes zullen komen en het niet altijd winter is. 



2e Paasdag wilden we graag naar het bos. Dus na de kerk en een uitgebreide brunch vertrokken we naar het Mastbos. Dat voelt echt als "ons bos".. We nemen steeds "blind" een andere route en zo leren we het bos steeds beter kennen en lopen we op plekjes waar niet iedereen komt. Deze plek was zo mooi... overal gekwaak van kikkers en opkomend groen. 



En tja bij dit bos hoort toch echt een bossche bol bij de Boswachter... 


Op de terugweg reden we nog even langs Ikea in Breda en kochten we een nieuwe plant voor in de huiskamer en wat nieuwe bakjes voor mijn punchboard waar mijn knutselspulletjes in zitten.


23 april was het een jaar geleden dat ik bij Nobel begon. Wowww ik werk gewoon al een jaar bij hen. De eerste 8 maanden eerst nog gedetacheerd vanuit jumbo en vanaf december echt bij hen zelf in dienst. Maar die tijd wat gaat het snel en wat heerlijk om dat allemaal achter ons te laten. Afgelopen jaar heeft ons zoveel gebracht en dit werk is er onderdeel van. We genieten zoveel mogelijk van ons leven en daar hoort leuk werk ook bij. 

De mannen op mijn werk klaagde niet toen ik 2 cakes meenam...Wel werd er voorzichtig geinformeerd of ik toch niet jarig was. "Nee hoor een jaar werkzaam hier"... Jullie snappen dat die datum nu ook in hun agenda staat en ieder jaar iets verwachten...hahah... mannen en gebak ;).

De cake rechts is een soort tarte tartin cake met rabarber. Super lekker, dus het recept ga ik zeker uitwerken voor jullie. 


De bloemen die de heren afsneden voor me bij het wandelen langs de rivier... Zo simpel en zo mooi tegelijk. Ik zet ze bewust buiten neer om binnen geen beestjes te krijgen en heel veel stuifmeel. 


Het rek is weer aangevuld en opnieuw ingedeeld. Ben zo blij met al die mooie spulletjes die ik heb. Door de jaren heen heb ik een prachtige verzameling verzameld. Voor mijn verjaardagen en moederdagen krijg ik vaak geld of knutselspullen, daarnaast heb ik een budget wat ik per maand hieraan mag besteden (omdat het soms best opliep), dus nu spaar ik soms een paar maanden voor iets duurs en de andere keer koop ik weer eens wat leuks bij de action. 


Koningsdag, altijd leuk.. dit jaar viel het weer tegen en ik had best veel last van mijn bekken. Dus het werd een rustige dag. We gingen naar de braderie op ons dorp, aten poffertjes, de jongens gingen in de botsautootjes en verder waren we gezellig thuis. 's Avonds aten we met vrienden gezellig pannenkoeken en sloten we de dag af voor de tv. Niet alles hoeft altijd groot en buiten de deur. Thuis en lekker kneuterig is ook leuk.


De jongens plakte zegeltjes in de vakantie, want dat hoort er een beetje bij. Ondertussen zijn we al aan het aftellen naar onze vakantie eind mei. Eigenlijk kunnen we niet wachten ;).



Reacties

Populaire posts

journaling

journaling