ZADENCRACKERS....*koolhydraatbeperkt


Op het moment ben ik weer wat meer koolhydraten aan het skippen van mijn menu. Toen ik lijnde en wel 18 kilo afviel at ik veel van deze soort crackers en vond het een heerlijke afwisseling tussen de salades en eieren. Deze mochten dus ook weer eens gemaakt worden. "Vroeger" maakte ik ze in de magnetron, maar dat was een tijdrovend klusje. Dit keer ging ik voor een ovenvariant en ook wat andere ingrediĆ«nten. 

Als ik ze eet, beleg ik ze zoals je met een boterham zou doen. Lekker sla, kaas, gekookt eitje, vleeswaren en ga zo maar door. Omdat mijn smaak eigenlijk vooral hartig is, koos ik er voor om wat Italiaanse kruiden door het "beslagje" heen te doen. Persoonlijk zou ik daar geen hagelslag of jam op doen. Vind jij dat nou ook, maar wil je zo af en toen wel eens wat zoets eten? Laat de kruiden dan weg. 


Bij mij krulde de randen op/om omdat mijn bakplaat irritant omhoog staande randen heeft, volgende keer eens kijken hoe ik dat kan voorkomen. Maar goed, minder lekker zijn ze niet ;).


Recept Zadencrackers
bakplaat vol

150 gram lijnzaad
120 gram zonnebloempitten
30 gram tarwezemelen
30 gram sesamzaad
3 theelepels eiwitpoeder
250 ml water
zout
eetlepel Italiaanse kruiden

Roer alle droge ingredienten door elkaar. 
Verwarm de oven voor op 180 graden. 
Voeg het water toe en roer het goed door. 
Strijk het zadenmengsel uit op een bakpapiertje en leg er nog een bakpapier op en rol dit uit met een deegroller.
Zorg dat de laag 2-3 millimeter dik is.


Bak de crackers af in 50 minuten tot ze droog en goudbruin zijn.
Voelt het nog soepel aan, laat ze dan gerust nog wat verder bakken.
Haal de plaat uit de oven en snijd de plaat in cracker vorm met een pizzames. 
Laat ze verder afkoelen op een rooster.


Lekker met rucola en oude kaas! 
En nog zoveel meer dingen ;)


Reacties

Populaire posts

journaling

journaling