CANVAS.....*agape

In een eerdere post heb je hem misschien al voorbij zien komen. Ik stuurde mezelf mijn comfort zone uit en maakte voor het eerst een canvas. Laag na laag smeerde ik erop ...tussendoor twijfelend of het ooit wat zou gaan worden en ineens zag ik wat moois onder mijn handen ontstaan... 


De eerste laag bestaat uit diverse stukken papier, die ik op plakte. Daaroverheen kwam een laag modelingpaste voor nog meer textuur. Gevolgd door een laag gesso. Als 4e stap wikkelde ik er wat touw omhoog, daaroverheen ging ook weer wat modeling paste en gesso. Om vervolgens met een stencil op verschillende plekken nog wat modeling paste aan te brengen. Daaroverheen ging wat roze acryl verf. De volgende laag bestond uit diverse kleuren gelatos die ik uitveegde met mijn vingers. Ik bracht op diverse plekken stempels aan en zwarte spetters. 

Ondertussen ging ik aan de knutsel met de meest rare voorwerpen vastplakken op een rits en het canvas zelf. Alles kreeg een ruime laag gesso en ook een beetje gelatos in dezelfde kleuren als op het doek. De rits kreeg een plekje op het doek. 

Als laatste stempelde ik de tekst agape erop en op de randen selfless, implicit en sacrificial... 


Agape, is de hoogste vorm van liefde. In de bijbel staat dit Griekse woord als Gods liefde word bedoeld. God zelf is liefde... In het woord agape zit een zelfopofferende liefde, een liefde die onvoorwaardelijk is en onbaatzuchtig... Op die manier word er van mij gehouden door de Vader... en ook van jou!














Reacties

Populaire posts

journaling

journaling