GOODBYE NOVEMBER


Zoals beloofd ga ik hier ook de terugblikken delen op onze maand. Ik hoor van veel mensen dat het een graag gelezen post is en ik vind het zelf ook altijd erg leuk om zo mijn eigen maand terug te bekijken. Dus welkom om dat ook hier met mij te doen.


Ik begon de maand met het bouwen van mijn nieuwe blog! Hoe leuk dat jullie me hier ook gevonden hebben ;)



Onze katten worden oud en slapen veel meer dan vroeger, maar ze zijn dat juist extra schattig :).



Begin november werd ik ziek en moest ik me ziek melden op mijn werk. Bah ziekmelden en ziek zijn is echt niet leuk. Ik had een hele lelijke hoest en was goed ziek. Mijn hoest is lang aangebleven en na een check bij de dokter bleek dat ik waarschijnlijk een longontsteking gehad had en dat het daarom zo lang duurde voor de hoest/benauwd zijn echt weg ging.



Mijn laptop besloot moeilijk te gaan doen. Op 1 of andere manier is er een fout ingeslopen en ik krijg hem niet hersteld. Hij staat nu op de fabrieksstand en dat gaat aardig...tot hij denkt weer te moeten updaten. Gelukkig hebben we nog een laptop in huis en kan ik daar relaxt op door werken. 


Ik kon weer naar buiten en wandelen, na een week ziek te zijn geweest. Wat een genot! Nog niet topfit...kijk maar naar mijn ogen ;).. en het gebrek aan make-up zegt ook wel wat


Ik maakte meerdere filmpjes voor op youtube. Als je onder mijn blog naam "LIFE BY ILSE", kijkt zie je tabbladen staan, met bible, art, travel en youtube. Door daar op youtube te klikken kom je heel makkelijk op mijn kanaal uit.


Veel dingen trek ik over als ik teken. Maar soms pak ik een potlood op en probeer zelf te tekenen. Aan de hand van aan stappenplan, want anders kom ik nergens. En veel oefenen is dan ook wel het keyword. Wel merk ik dat ik uit zelf dingen tekenen niet heel veel plezier haal, vind het vooral leuk om te kunnen verwerken in mijn journals en als onderdeel van vind ik het geweldig. Deze dame heb ik dan ook al meerdere keren overgetrokken om te verwerken. 



Ik heb wel eens gedeeld dat onze jongens op een houtbewerkingsclub zitten... Hier kwamen ze mee thuis een paar weken geleden, Thomas heeft weken/maanden iedere week gewerkt aan zijn kraan... Hij is zo enorm gaaf! Werkt helemaal en terecht is hij er appetrots op. Matthijs zit nog niet zo lang op de club en is nu vooral aan het figuurzagen en kwam met dit allerschattigste poesje thuis.Die kreeg een leuk plekje in huis :).



We hebben een nieuwe favoriete thee....zwarte thee met lavendel en frambozen. Kijk eens goed op de foto hierboven...zie je de gedroogde framboos zitten. Super leuk om te zien en extra lekker om te drinken. 



Vitamines en werken horen bij elkaar. Heerlijk om op deze manier goed voor mezelf te zorgen. Al moet ik bekennen dat de 5 kilo zak kruidnoten die de heren gekocht hebben ook wel hard roept ;).



Onze oudste is enthousiast bezig met zijn typecursus. Hij gaat als een speer. Superhandig om te leren en met een leuke korting kon hij een gaafprogramma online doen. 



Hoera het is weer rode kool tijd.We vinden het zo lekker. Ik maak er altijd een ovenschotel van en stiekem hoop ik altijd op een restje voor de volgende dag om mee te lunchen. 



Onze mannen eten graag tosti's, geregeld maken we die dus ook op woensdagmiddag. Tegenwoordig beleg ik gelijk het hele brood met ham en kaas en vries in wat overblijft. De volgende keer kunnen we ze zo uit de vriezer trekken. 











Mijn ouders waren 40 jaar getrouwd en namen ons een weekendje mee naar Katwijk aan Zee. We zaten in een huisje in de duinen, echt geweldig. Ik ging met mijn moeder winkelen in Leiden, terwijl de heren hun ogen uitkeken bij de Space Expo. De kinderen zwommen alle dagen. We gourmette en wandelde langs het strand. Helaas is zand voor mij een slechte ondergrond om op te lopen. Daarnaast had ik het weekend veel last van mijn bekken/rug en ik kwam dus niet verder dan de stelcon platen die er lagen. Gelukkig kon ik wel genieten van mijn mannen die duidelijk genoten en van het feit dat we lekker bij het strand waren. 



Ik maakte een simpele tomaten soep... Eentje met ballen en vermicelli, die doet denken aan de unox soep, maar duidelijk zelf gemaakt is. Binnenkort maak ik hem weer en zal ik het recept voor jullie uitwerken.



We deden op een zaterdag inkopen in de polder. Super leuk, want zo vers en lokaal kopen is een traktatie zo lekker en tegelijk steunen we dan lokale ondernemers. Dit doen we af en toe eens en vinden het erg fijn. Daarnaast was het prachtig weer en genoten we van ons op en top Hollandse landschap. 


Bij de appelboer kochten we appels, peren, stoofperen, aardappels, eieren, uien en wat andere groente...


Bij de molen kocht ik gist,25 kg bloem en 25 kilo volkorenmeel.Wij kunnen voorlopig weer bakken ;).


Bij de kaasmaker kochten we kaas, melk en karnemelk... Super lekker allemaal.





Bij het zuivelstalletje kochten we toetjes. Die zijn zo ontzettend lekker!!! 


Het wordt kouder en dus is het tijd voor bruinebonensoep!... Ik kookte een weckpot vol en vulde onze vriezer. We eten graag soep als lunch en zo kunnen we ze mee pakken en op de zaak lekker warm lunchen.




Voor onze oudste die in groep 8 zit, gingen we samen naar een opendag van een voortgezetonderwijs. Toen we naar buiten liepen wist hij het al zeker. Hier wil ik heen.Vorig jaar zijn we al op wat scholen wezen kijken en deze had al sterk zijn voorkeur. We hadden dit jaar weer wat scholen af willen gaan... maar omdat hij het zo zeker weet.... is het goed zo en vinden we het fijn dat hij het zo zeker voelt. Helaas is er in ons eigen dorp geen voortgezet onderwijs, in de omliggende dorpen zijn wel voortgezet onderwijs scholen, maar die voldeden niet aan zijn eisen. Dat betekend dat hij nu naar de grote stad moet en dat is iedere dag een uur fietsen. Voor mijn gevoel echt een dingetje, maar hij ziet het helemaal zitten en zijn vriendjes met hem. Uit onze kerk zitten er ook meerdere kinderen op, dus bekenden zal hij zeker tegenkomen. Gaaf om te zien hoe hij zijn eigen beeld erbij heeft en dat nu gevonden heeft. 


Met mijn schoonmoeder en schoonzus ga ik ieder jaar naar de margriet winter fair. Door mijn rug kon ik vorig jaar niet mee, maar nu weer wel. Al blijven zulke dagen heel erg pittig, want schuifelen en veel staan is echt slecht voor mijn bekken. Tussendoor zitten en verder rustig aan doen is dan belangrijk. Ik ben dol op grote ringen. Deze kocht ik van een kleine ondernemer die ze zelf maakt in Italie en niet op de grote markt brengt. Heerlijk zulke ondernemers. Voor mij staat hij voor mij voor een nieuw begin. Deze maand nam ik afscheid bij de Jumbo en per 1 december begin ik officeel bij mijn nieuwe job. Ik zal daar later nog een blog over schrijven...


Mijn plekje op de zaak voelt echt als mijn plekje...Als ik schuin naar achteren kijk, dan zie ik de rivier en ons eigen bunkerschip. Het werk is nu ook echt mijn eigen ding en merk dat ik heel goed de weg weet in het systeem. Al zijn er altijd nog dingen die je weer bij kan leren. Maar goed, mijn brede basis staat!


Reacties

  1. Leuk om jouw november maand te lezen.
    Ik dacht bij 1 foto duidelijk de stad te herkennen waar ik ben geboren en gewoond hebt. Inderdaad, jij was in Leiden.
    Tegenwoordig woon ik niet meer in Leiden, maar in een dorpje ertegen aan, vlakbij Katwijk..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. HE wat leuk! zie nu je reactie pas... we waren inderdaad in leiden en overnachtte in katwijk ;)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

journaling

journaling